پایگاه خبری شهربازی تفریحات و صنعت تفریحات

پایگاه خبری شهربازی تفریحات و صنعت تفریحات

اطلاع رسانی در خصوص اخبار و مقالات صنعت تفریحات/ ساخت تجهیز مشاوره و طراحی شهربازی های مدرن
پایگاه خبری شهربازی تفریحات و صنعت تفریحات

پایگاه خبری شهربازی تفریحات و صنعت تفریحات

اطلاع رسانی در خصوص اخبار و مقالات صنعت تفریحات/ ساخت تجهیز مشاوره و طراحی شهربازی های مدرن

Iran Investment Series: Amusement Park Construction

About 100 of Iran’s 400 amusement parks are located in Tehran, says a consultant in amusement park construction.
Arsham Safipourian added that some 10 such parks have an area of 1,500 square meters.
An amusement park is a group of entertainment attractions, rides and other events in a location for the enjoyment of large numbers of people. They are more elaborate than simple city parks or playgrounds, usually providing attractions meant to cater to all ages.
Asked about the rise in the construction of indoor amusement parks, Safipourian said: “Money needed to launch an indoor amusement park is less than that for outdoor ones. Also, the fact that outdoor spaces are at the disposal of municipalities makes it more difficult for investors to set up such businesses. Indoor amusement parks are built within shopping centers, either by the owner of the place or a contractor.”
He noted that Iran needs 30 new indoor and three outdoor amusement parks to get closer to the global standard in three years.
“Construction of amusement parks would prove lucrative in many cities, particularly in underprivileged towns,” he said.
“Khoy, Birjand and Torbat-e Jam are among the cities that are on course to construct new amusement parks.”
Based on market research by IBIS World, which is an Australian research company, the amusement park industry has grown strongly over the past five years, driven by a rise in international and domestic visitor numbers and rising consumer spending.
“In the coming years, growth is expected to continue as a number of drivers continue to have a positive influence on the industry. For example, travel spending is anticipated to increase as the economy improves over the next five years,” the research read.
The Iranian consultant said location, variety of the rides and safety of the mechanized thrill machines can bring about 25% to 50% net profit for the investors.
To set up an indoor amusement park, around 20 billion rials (around $668,114 at official exchange rate) are needed for facilities and the rides per 1,000 square meters while 2 billion rials ($66,811) should be allocated for design and decoration.
“If you are considering to purchase foreign rides, about 40% of customs tariffs should be added to the initial investment,” he said.
“To construct an outdoor amusement park, 50 billion rials ($1.67 million) are required to procure rides per 1,000 square meters. You should set aside 5 billion rials ($167,029) for design and decoration. Each 3,000 square meters of an indoor amusement park would need 100 workers.”
Safipourian believes another opportunity in the industry would be investment in the renovation of Iran’s old amusement parks.
“More than 90% of rides in Iran’s amusement parks need to be modernized,” he concluded.

بررسی تاثیر تفریحات (شهربازی-سینما و..) در مجتمع های تجاری به عنوان مهمترین عامل ایجاد کشش وپاخوری(آرشام صفی پوریان)

مروری بر سالهای گذشته به ما نشان میدهد که مراکز تجاری و مراکز تفریحی دو جزء  جدا از یکدیگر بودند.مراکز خرید صرفا محلی برای خرید محسوب میشد و مراکز تفریحی نیزدر خارج شهر ها قرار داشتند.

از حدود سال 1981 برخی مراکز تجاری در امریکا در کنار مراکز تجاری اقدام به ایجاد مراکز تفریحی و شهربازی نمودند شهربازی گلکسی لند در مرکز تجاری وست ادمونتون کانادا را میتوان از اولین این مجموعه ها دانست.در حال حاضر مجتمع های تجاری و مال ها  پا را فراتر نهاده اند و اقدام به ایجاد مراکز تفریحی چند منظوره در نموده اند.ودر بسیار از مال ها بزرگ امریکا فضایی بالغ بر 30 هزارمتر برای تفریحات اختصاص یافته است.

درمطالعاتی که در سال1996 توستط hynes&talpart در چندین مجتمع تجاری انجام شد مشخص گردید 7 درصد از مشتریان تنها برای دیدن شهربازی به مرکز تجاری آمده اند.25 درصد مشتریان مقصد اصلی شان فضای بازی  و تفریحی بوده است ولی از فروشگاههای اطراف شهربازی بازدید کرده اند .بیشتر مشتریانی مرکز تجاری از شهربازی و بخش تفریحی  آن بازدید کرده اند.75 درصد از خانواده هایی که در مرکز تجاری حضور داشتند از شهربازی و بخشهای تفریحاتی  بازدید کرده اند.وبیشتر مشتریانی که دارای وقت اضافه بوده اند جذب مرکز تفریحات مرکز تجاری شده اند.

در تحقیقات دیگری مشخص گردید که شهربازی سبب جذب خانواده های جوان تر به مجموعه میشود.واین مشتریان از فود کورت و مغازه های مجتمع  نیز بازدید میکنند.

تحقیقی در سال1996 توست موسسه general rowth properties  نشان داد که 10 درصد از مشتریان مرکز تجاری هدف خود را بازدید از شهربازی قراداه اند. همچنین مشخص گردید که انکر و لنگر اصلی برای خانواده ها در مرکز خرید قسمت تفریحات و سرگرمی آن مرکز  خرید میباشد.35درصد از کل حجم خرید از مغازه ها در یک مرکز تجاری توسط کسانی انجام میشد که قصد بازدید از بخش تفریحات و سینمای مرکز تجاری را داشتند.و25درصد از کل افرادی که در مرکز تجاری حضور داشتند قصد دیدن بخش تفریحات و سینما را داشتند.

بررسی ها نشان میداد که 52 درصداز افرادی که برای خرید به یک  مال تجاری میروند قصد بازدید از سایر مراکز تجاری  در شهر را در همان روز دارند.

برسی دیگری در سال 2000 توست kang &kim  در کانادا نشان میداد که مشتریان در مراکز تجاری که شهربازی و سینما یا مرکز تفریحات خانوادگی دارند حداقل 2 ساعت زمان بیشتری را در آن مجموعه سپری میکنند.وتنها کالا و خدمات مقصد مشتریان را تعیین نمیکند و مراکز خریدی که جاذبه های تفریحی دارند مقصد بزرگتری برای خریداران کالا محسوب میشوند.

بنابر این ارتباط مستقیمی بین این دو بخش وجود داشت.در تحقیقات دیگری در سال 2001 توستط  kang&kim  در چندین مرکز تجاری و با طرح این سوال از مشتریان صورت گرفت : دلیل اصلی که باعث شده است شما در این محل حضور داشته باشید و از این مرکز تجاری بازدید کنید چه عاملی است؟ جواب الف) برای خرید یا پیدا کردن اینکه به چه چیزی نیاز دارم . جواب ب)برای تجربهجدید ومحیطی که باعث لذت و تفریح من گردد و جواب ج) مورد الف و ب

کسانی که پاسخ به گزینه ب و ج راداده بودند از همه بیشتر بود.

همچنین نشاد داده شد که تعداد بیشتری از  زنان به نسبت مردان عامل اصلی حضور خود در مرکز تجاری را لذت بردن و تفریح عنوان داشته اند

مشتریان با سطح تحصیلات بالا و پایین هردو عامل اصلی را تفریح و لذت بردن عنوان داشته اند.

میزان خرید در بخش های لباس-وسایل کودک-وسایل خانه-مبلمان .لوازم جانبی- در میات کسانی که گزینه الف را انتخاب کرده بودند بسیار کمتر از کسانی بود که عامل تفریح و لذت را در بازدید از مرکز تجاری عامل اصلی دانسته بودندُ

مطالعات دیگری در سال2005 توسط eppil صورت گرفت که نشان دادوجود سینما وشهربازی تاثیر مستقیم در ترافیک حضور افراد یا پاخوری(footfall) مرکز تجاری است.

بررسی درسال2004 توسط hu  نشان داد بیشتر خریداران در مراکز تجا ی با دوستان و افراد خانواده خود به تفریح و خرید میروند.

بیشتر خریداران در مراکز تجاری تنها برای برداشتن اجناس و خرید (shopping-shopping) وارد یک مرکز تجاری نمیشوند.بلکه تجربه خرید و تفریح هردو با هم سبب ورود آنها میگردد.

زنان لذت بیشتری از حضور در مراکز تجاری به نسبت مردان میبرند

مراکز تفریحی ومراکز تجاری دارای ارتباط مستقیم با هم هستند وبا پاخوری یا footfall مرکز تجاری و روش فروشگاهها دارند

باتوجه به رشد شهری و کمبود فضاهای تفریحی برای کودکان ونوجوانان وجود مراکز تفریحی در مراکز تجاری میتواند عامل مهمی برای حضور خانواده ها باشد.

در بیشتر فرهنگ های دنیا خانواده و خانواده های داری فرزند اهمیت ویژه ای دارند واهمیت به خانواده ها در خرید میتواند عامل مهمی دررونق مرکز تجاریباشد.

زندگی و تجارت در حال تغییر است مشتریان نیاز به خدمات بهتر و تفریح با کیفیت دارند ومرتکز تجاری مشتریان را جذب میکنند که  از تفریحات به عنوان یک عامل پر اهمیت در مرکز تجاری خویش بهره ببرند و آن را جز اصلی و ضروری مجموعه خود بدانند. در پایان امادگی خودرا برای هرگونه مشاوره در خصوص تفریح و انکر های تفریحی در مراکز تجاری  اعلام میداریم و امیدواریم بررسی صورت گرفته برای شما مورد توجه شما دوستان قرار گیرد.

نویسنده : ارشام صفی پوریان کارشناس احداث فضاهای تفریحی مدرن-شرکت خدمات تفریحی عصر جدید