پایگاه خبری شهربازی تفریحات و صنعت تفریحات

پایگاه خبری شهربازی تفریحات و صنعت تفریحات

اطلاع رسانی در خصوص اخبار و مقالات صنعت تفریحات/ ساخت تجهیز مشاوره و طراحی شهربازی های مدرن
پایگاه خبری شهربازی تفریحات و صنعت تفریحات

پایگاه خبری شهربازی تفریحات و صنعت تفریحات

اطلاع رسانی در خصوص اخبار و مقالات صنعت تفریحات/ ساخت تجهیز مشاوره و طراحی شهربازی های مدرن

آینده شهربازی ها و مراکز تفریحی بعد از ویروس کرونا کووید 19

نویسنده :آرشام صفی پوریان

 آینده شهربازی ها و مراکز تفریحی بعد از ویروس کرونا کووید 19 آینده شهربازی بعد کرونا[/caption]

پارک های تفریحی و مراکز بازی و تفریحی خانوادگی و شهربازی ها به عنوان یک جامعه کوچک فعالیت میکنند و در دنیای پراز ویروس با مشکلاتی روبرو شده اند و در پی چاره اندیشی برای جذب مخاطب میباشند.

بسیاری از شهربازی های بزرگ برنامه های بازگشایی خود را اعلام کرده اند  برخی شهربازی ها ی دیزنی لند امیدوار اند از تابستان بتواند به مشتریان خود سرویس دهی کند و شهربازی دیزنی لند شانگهای اقدام به باز گشایی نموده است در حالی که شهربازی های کالیفرنیا همچنان تعطیل باقی خواهند ماند.

 

آینده شهربازی ها و مراکز تفریحی بعد از ویروس کرونا کووید 19 چگونه خواهد بود  و شهربازی ها ضررهای بزرگ میکنند یا باید به آ ینده انها امیدوار باشیم.؟ با عصر جدید  مشاور راه اندازی مراکر تفریحی در ایران همراه باشید تا بررسی بیشتری در این زمینه داشته باشیم.

بسیاری شهربازی ها اجرای پروتکل های بهداشتی خاصی را برای راه اندازی در نظر گرفته اند از راه اندازی تونل های ضدعفونی کننده اجباری بودن ماسک و حفظ فاصله اجتماعی تا بتوانند مشتریان خود را جذب کنند.

همچنین با توجه به فاصله گذاری بسیاری از راید ها و دستگاههای شهربازی بزرگ با ظرفیت 50 درصد خود باید روشن شوند و این امر باعث فروش کمتر و استهلاک بیشتر دستگاه ها می گردد.

 

[caption id="attachment_28210" align="aligncenter" width="630"]شهربازی و کرونا شهربازی شانگهای[/caption]

 

حتی بسیاری از پارک ها به فکر تولید تجهیزات خاص با طراحی های فیزیکی جدید افتاده اند و برنامه سفارش این تجهیزات را در دستور کار قرار داده اند.

اما پیش بینی ها  و بررسی ها نشان میدهد در طولانی مدت صنعت گردشگری و تفریحات و شهربازی ها بعد از ویروس کرونا با رشد روبرو خواهند شد زیرا تقاضا برای تفریحات در بین مردم بسیار افزایش خواهد یافت.بدیهی است که در کوتاه مدت ضرر هایی ناشی از ویروس کرونا خواهند داشت ولی با افزایش تقاضا ضررهای این دوران جبران خواهد شد.

بر اساس گزارش CNBC پارک های تفریحی در ایالات متحده آمریکا انتظار میرود بازدید های سالیانه برای شهربازی ها در آمریکا تا سال 2024 به میزان حدود 3 درصد افزایش داشته باشد.وهمچنین پیش بینی میشود رشد درامد از سال 2021 درشهربازی ها چشمگیر باشد.در دوره حاضر تا اوایل 2021 قطعا تاثیرات منفی موقتی در این صنعت شاهد خواهیم بود و بسیاری از پروژه ها اشتباها پروژه های خود را به تعویق میاندازند که کاملا اشتباه میباشد.

آینده شهربازی ها و مراکز تفریحی بعد از ویروس کرونا کووید 19چگونه خواهد شد؟

در ایران نیز شاهد این روند هستیم بسیاری از شهربازی ها و شهر های مشاغل تعطیل شده اند و موقتا فعالیتی نمی کنند.

صنعت تفریحات و شهرباری ها در ایران نیز طی 4 سال اینده رشد چشمگیری را تجربه خواهد کرد. افزایش سفر های داخلی در طی این 4 سال تا 20 درصد افزایش را تجربه خواهد کرد.

سرمایه گذران  باهوش صنعت تفریح و گردشگری با در اختیار داشتن این پیش بینی ها به دنبال اجرای پروژه های تفریحی خود میباشند زیرا بهترین فرصت برای سرمایه گذران در این دوره میباشد .

در حال حاضر با وجود باز شدن بسیاری شهربازی ها فروش خوبی را در شهربازی ها شاهد نیستیم که به دلیل بار روانی و اهمیت ایمینی و اولویت های نیاز های مردم کاملا طبیعی میباشد.

 

در بسیاری کشورهای دیگر نیز برخی شهربازی ها اقدام  به بازگشایی درتابستان خواهد کرد. یونورسال برنامه بازگشایی در تیر ماه را در ایالات که از نظر ویروس کرونا وضعیت بهتری دارند اغاز خواهد نمود. برخی شهربازی ها نیز تا 2021 برنامه ای برای بازگشایی ندارند.

مردم میخواهند ایمین باشند ولی نمیتوان آنها را در ابری از مواد ضدعفونی کننده درکل روز در شهربازی  نگه داشت.شهربازی ها با ظرفیت 30 الی 50 درصد بازگشایی میشوند.بسیاری از شهرباری ها نیز در حال تجهیز دستگاهها به درپوش های خاص هستند.

 

برخی اقدامات شهربازی دردوره کرونا و بعد از کرونا به این شکل  خواهد بود:

بلیط ها پیش فروش اینترنتی خواهند شد تا صف های طولانی حذف گردد.همچنین کلیه پرداخت ها غیر نقدی انجام خواهد شد.سفارشات ازطریق تلفن همراه و پرداخت انلاین رواج بیشتری خواهد داشت.

 

بسیاری برنامه های ویژه و مراسم های خاص که موجب تجمع افراد میگردد دیگر اجرا  نخواهد شد. و برنامه های جایگزین مانند اتش بازی جایزین میگردد. و بسیاری از EVENT ها که در پیش از کرونا هیجان را به مراکز تفریحی منتقل میکرد و بازدید کنندهای زیادی داشت اجرا نخواهد شد.

برنامه های زنده و اجراهای زنده درشهربازی های بزرگ موقتا تعطیل میگردد.

حتی برخی از اقدامات بعد از پایان یافتن کرونا ادامه پیداخواهدکردزیرا رفتار مردم  بعد ازکرونا نیز تاحدودی تغییرخواهد کرد و به مانند گذشته نخواهد بود مردم نسبتبه بهداشت اهمیت بیشتری خواهند داد .

بنابر این اقدامات حال حاصر  نقش عمده ای در آینده بازی خواهدکرد.پیشخوان های الکترونیکی -صندوقهای بدون اپراتورو سرویس های انلاین جایگزین میگردد.

بیشترنقاط لمسی به نقاط غیر تماسی تغییر شکل خواهند داد .

اما حضورمردم بعد از واکسن کرونا درمراکز تفریحی به صورت بی سابقه افزایش خواهد داشت و آینده شهربازی ها و مراکز تفریحی بعد از ویروس کرونا کووید 19 آینده ای روشن و پر از موفقیت خواهد بود.

منبع  عصر جدید /رشام صفی پوریان

 

شرکت عصر جدید اماده مشاوره به سرمایه گذاران صنعت تفریحات میباشد. با ما در ارتباط باشید.شرکت عصر جدید شرکت تخصصی راه اندازی و طراح مراکزتفریحی  در ایران.

 

[caption id="attachment_28211" align="aligncenter" width="630"]شهربازی و کرونا صف ها در کرونا[/caption]

آینده شهربازی ها و مراکز تفریحی بعد از ویروس کرونا کووید 19

شهربازی شانگهای ازاولین شهربازی هایی بود که با رعایت پروتکل های بهداشتی شروع به کار کرد همچنین در ایران نیزشهربازی سرزمین عجایب مشهد با اجرای اقدامات بهداشتی اقدام به بازگشایی کرد.

 

در تصویر زیر در رولر کوستر افراد با فاصله نشانده شده اند و استفاده از ماسک اجباری است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.