پایگاه خبری شهربازی تفریحات و صنعت تفریحات

پایگاه خبری شهربازی تفریحات و صنعت تفریحات

اطلاع رسانی در خصوص اخبار و مقالات صنعت تفریحات/ ساخت تجهیز مشاوره و طراحی شهربازی های مدرن
پایگاه خبری شهربازی تفریحات و صنعت تفریحات

پایگاه خبری شهربازی تفریحات و صنعت تفریحات

اطلاع رسانی در خصوص اخبار و مقالات صنعت تفریحات/ ساخت تجهیز مشاوره و طراحی شهربازی های مدرن

آینده مراکز خرید

ارشام صفی پوریان/ مشاور تخصصی مراکز تجاری در بخش تفریحات:

افزایش شهرنشینی باعث شده است، افراد در محیط های کوچکتری زندگی نمایند و نیاز به فضاهای عمومی و اجتماعی بیش از پیش احساس شود. مراکز خرید در این بین می‌توانند نقش مهمی را در جامعه ایفا نمایند .

 

آینده مراکز خرید و مراکز تجاری، دیگر صرفا خرید اجناس نخواهد بود

 

دیگر در دنیا و در مراکز تجاری باب نیست که مرکز خرید صرفا برای خرید لوازم و وسایل باشد . مراکز خرید دیگر به عنوان یک محیط صرف خرید دیگر پذیرفته نیست. و نیاز به تولدی دوباره دارد .

آینده مراکز خرید

ظهور تجارت الکترونیک

مرکز تجاری باید مکان‌هایی جذابی باشند ، در غیر اینصورت پاسخگوی نیاز مصرف کنندگان نخواهند بود. زیرا نیاز مصرف کنندگان و مخاطبان آنها بسیار تغییر کرده است .

ظهور  تجارت الکترونیک و آنلاین باعث تغییر هرروز دیدگاه مصرف کننده نسبت به خرید شده است . به همین دلیل دیدگاه مصرف کنندگان نسبت به خرید تغییر اساسی کرده است و آنان به دنبال یک تجربه سرگرم کننده هستند.

از بین رفتن بسیاری از mallها به دلیل پیشرفت انقلاب دیجیتال و خرید آنلاین در آمریکا به عنوان بزرگترین بازار خرده فروشی حتی بالاتر از آمریکای لاتین و آسیا بوده است. این مقطع فرصت خوبی برای اصلاح بازار در این مناطق است .

مراکزخرید امروزه باید به فکر ارتباط با مشتری باشند . و نسبت به خرید آنلاین تمایز های اساسی ایجاد نمایند . در مقایسه با خرید از طریق آنلاین ما انتخاب های بیشتر و آسانتری در خرید داریم و باید برای رقابت با خرید آنلاین تجربه های سرگرم کننده را به مشتری پیشنهاد دهیم تا ما را انتخاب نمایند .

 در مراکز خرید بسیاری ازکشورهای آسیایی بین سالهای 2012 تا 2019 مبحث تفریح و سرگرمی نزدیک به 40 درصد افزایش یافته است .

تعطیلی مراکز خرید

Randall park mall در سال 1976 یکی از بزرگتریم مراکز تجاری دنیا بود که در اوهایو آمریکا ساخته شد . در سال 2000 بیش از 90 درصد مرکز تجاری خالی شد . ودر سال 2017 آمازون در منطقه اوهایو 800 مرکز حمل محصولات خریداری شده آنلاین را راه اندازی کرد ، که نشانه پیروزی خرید آنلاین بر خرید سنتی بود .

تعطیلی مراکز خرید

وب سایت و کانال یوتیوب dead mall.com لیستی بلند بالا از mallهای در حال تعطیلی و یا تعطیل شده درآمریکا منشتر کرده است و برنامه های مختلفی رادر کانال خود درباره این موضوع پخش می‌کند .

مقاله های مختلفی در خصوص مرگ مراکز تجاری در دنیا چاپ شده است . مجله تایم در یک بررسی علت مرگ مراکز تجاری وراهکارهای رونق دوباره آنها را مورد بررسی قرار داده است .

 

علت مرگ مراکز خرید و تجاری!

از هر 4 بازار آمریکا تا سال 2022 یکی تعطیل خواهد شد . بزرگ شدن شکاف ثروت ، آغوش باز خرید آنلاین  و جذاب نبودن مراکز خرید صرفا جهت خرید، از عوامل مهم بسته شدن این بازار هاست . مراکز تجای درآمریکا در 60 سال گذشته مرکز اصلی فعالیت های  قشر متوسط بود ه است . و اتفاقات قرن اخیر سبب ناپدید شدن بسیاری از آنها شده است . بین سالهای 1956 تا 2005 حدود 1500 مرکز تجاری و بازار خرید در آمریکا ساخته شد . که نرخ رشد مراکز تجاری به طنز گفته می‌شد از نرخ رشد جمعیت هم بالاتر است!

بین سالهای  2010تا201 3 بازدید از مراکز تجاری درآمریکا افت چشمگیری داشت و به عقیده کارشناسان این بخش، اصلاح بازار انجام شده است .

زندگی دیجیتال بیرحم ولی کارآمد است ، به جای صرف زمان در ترافیک و شلوغی یک خرید آسان و ارزان با یک کلیک انجام می‌شود . مردم ترجیح خواهند داد ، زمان خود را برای‌ رسیدن به یک مرکز تجاری، صرف تفریح در یک mall تفریحی کنند.

نسل های جدید در آمریکا به مراکز خرید قدیمی، صرفا به عنوان عتیقه نگاه می‌کنند!  یعنی چیزی که ما می‌بینیم برای نسل قدیم کارآمد بود ولی کارایی زیادی برای ما ندارد .

بسیاری از مراکز خرید به شیوه سنتی که صرفاً برای خریدکالا زراعی شده بودند، تبدیل به کتابخانه ، آزمایشگاه و حتی کلیسا شده‌اند . به عنوان نمونه هایلند مال تگزاس تبدیل به آزمایشگاه شده است!

علت مرگ مراکز خرید، آینده مراکز خرید

مطمئناً تمام مراکز خرید ناکام نیستند .  به عقیده شرکت عصر جدید و بسیاری کارشناسان و اقتصاد دانان مراکز خرید در صورتی نمی میرند، که دیگر به عنوان یک بازار خرید صرف نباشند . مراکز تجاری می‌توانند مقصد اصلی برای سرگرمی و خرید باشند . آنهایی که شکوفا شدند دارای ویژگی های خاصی هستند .

مراکز تجاری که با وجود تمام اتفاقات بازار آنلاین ، نه تنها مشتریان خود را از دست نداده‌اند بلکه حتی مشتریان بیشتری را جلب کرده‌اند .

مراکز تجاری مانند grove-western yard-torento mall ودر لندن ، لس آنجلس و کانادا که دارای امکانات خاصی و شهربازی های جذابی هستند . ترن های شهری ، باشگاه های کمدی یا کمدی کلاب ، باشگاه های کوهنوردی و طناب ،  بولینگ ، سیرک سیار ، ترن های هوایی خاص ورستوران های جذاب و ….. از جمله این امکانات هستند.

بنابر این مقاله مجله تایم، تفریح در مرکز تجاری نکته مهم رشد و باقی ماندن این مراکز تجاری در رقابت با فروشگاه‌های آنلاین هستند.

آینده مراکز خرید

بررسی ها ما در شرکت عصر جدید در زمینه مراکز تجاری نوین مارا به  مرکز خرید  بزرگ رویای آمریکایی در میامی (Super Mall American Dream In Miami )  رسانید که توسط گروه سرمایه گذاری Rriple five group در حال ساخته شدن در یک زمین به مساحت60 هکتار می باشد و در سال 2023 هم به بهره برداری می‌رسد .

می‌توان چشم انداز درستی از آینده مراکز تجاری را در چینش و رویکرد این مرکز خرید دریافت . در این مرکز تجاری به معنای واقعی بزرگ شاید به جرات 70 درصد از فضا به مبحث تفریح اختصاص داده شده است. شهربازی سرپوشیده ، پارک آبی ، هتل ، سالن اسکی و شهر مشاغل و تنها 30 درصد به فروشگاه ها جهت خرید اختصاص یافته است .

این مثال به خوبی نشان می دهد سرمایه گذاران اصلی مراکز تجاری در آمریکا با استفاده از تجارب گرانبهای گذشته خود در ساخت Mall  of America با مطالعه درست به این نتیجه رسیده اند که سرمایه گذاری های آینده خودرا صرفا به خرید و فروشگاه اختصاص ندهند.

مرکز تجاری تورنتو مال اعلام کرده است که یک فضای 2200 متری با همکاری سیرک پرفورمنس و بین المللی دی سولییِل که بزرگترین برنامه گذار سیرک در دنیا است در حال راه اندازی دارد و اولین مرکز تفریحات خانوادگی با همکاری یک گروه سیرک بین المللی ایجاد خواهد شد که فعالیت های مختلفی ازجمله نمایش و تفریح برای مردم را برنامه ریزی خواهد نمود .

آینده مراکز خرید

در چشم انداز اقتصاد دانان برای مراکز تجاری تا سال 2028 استفاده بسیار بالا از تکنولوژی و شخصی سازی مانند استفاده از اسکنر ها و هوش مصنوعی در خرید ، استفاده از ربات های بسته بندی است تا احساس فوق العاده مدرن به مشتری القا شود ،  به نحوی که ترغیب گردد به جای خرید آنلاین خرید حضوری انجام دهند .

بسیاری از مراکز تجاری مانند Westfield در لندن و فروشگاههای علی بابا درچین در حال برنامه ریزی برای استفاده سریعتر از تکنولوژی هستن و استفاده از صندوق های بدون اپراتور و راه اندازی رستوران های دارای تکنولوژی هایتِک را میخواهند انجام دهند .

آینده مراکز تفریحی

 برنامه مهم که کارشناسان در قرن 21 برای رونق بیشتر مراکز تجاری پیشنهاد داده اند 

1-سرگرمی و تفریحات ,شهربازی و مرکز بازی

ابزار اصلی مراکز خرید مدرن سرگرمی و تفریح می‌باشد . تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که مراکز خرید برای جذب مردان از گزینه های تفریحی باید استفاده کنند تا نسبت مردان به زنان درمراکز تجاری افزایش یابد . 

2-سلامت و زیبایی

3-افراد و خدمات

4-سرگرمی های زنده 

5-غذا و نوشیدنی

تقاضا برای تفریح هرروز رو به افزایش است. مراکز خریدی که گزینه های تفریحی برای مخاطب ندارند نیاز به تلاش بیشتری برای بقا و حضور در رقابت با دیگر رقبای خود دارند .

رفتار خریداران تغییر کرده است. فرمول سابق که در مراکز تجاری استفاده می‌شد یعنی حدود 70 درصد خرده فروشی و فروشگاه  و 30 درصد برای غذا (رستوران) و فضای های تفریحی امروزه به عقیده کارشناسان به فرمول 65 درصد تفریحات و رستوران در کنار 35 درصد برای خرده فروشی و فروشگاه تغییر کرده است .به نظر میرسد مراکز تجاری در ایران نیز بزودی بیشتر به سمت گسترش بخش تفریحات در مرکز خود باشند.

بسیاری از ریتیلر ها و بهره برداران مراکز خرید درایران هنوزنسبت به اهمیت تفریحات در مراکز تجاری پی نبرده اند. لذا مشاهده میگردد در برخی پروژه ها افرادی و کارشناسان بهره برداری به اشتباه به جای افزایش فضای تفریحی اقدام به کاهش آن مینمایند.

همچنین بهترین سرمایه گذار در بخش تفریح برای یک مرکز تجاری مالک آن مرکز تجاری میباشد زیرا براحتی میتواند میان بخش های مختلف تعامل ایجاد نماید و سرمایه گذاری مناسبی برای رشد مرکز تجاری خود انجام دهد همچنین از سود و منفعت مستقیم و غیر مستقیم آن بهره مند شود (جهت مشاوره تخصصی در این خصوص و میزان سرمایه لازم برایا و فضای تفریحی و طرح توجیهی و دریافت ایده های جدید میتوانید با ما در شرکت عصر جدید تماس حاصل نمایید. 02177158747  مشاور تخصصی مراکز تجاری در بخش تفریحات ارشام صفی پوریان)

آینده مراکز خرید

درمطالعاتی که توسط Hynes &Talpart  در چندین مجتمع تجاری انجام شده است مشخص گردیده 25 درصد مشتریان که مقصد اصلی آن‌ها، فضای بازی و تفریحی بوده است،  پس از مراجعه به فضای بازی ، از فروشگاههای اطراف شهربازی نیز بازدید کرده اند .(مطالعه بیشتر این مقاله)

بیشتر مشتریان که به مرکز تجاری مراجعه کرده اند ، حتی برای کنجکاوی هم شده از شهربازی و بخش تفریحی آن بازدید کرده اند . 75 درصد از خانواده هایی که در مرکز تجاری حضور داشتند از شهربازی و بخشهای تفریحاتی  بازدید کرده اند .بیشتر مشتریانی که دارای وقت اضافه بوده اند جذب مرکز تفریحات مرکز تجاری شده اند .

در تحقیقات دیگری مشخص گردید که شهربازی سبب جذب خانواده های جوان تر به مجموعه می‌شود و این مشتریان از فود کورت و مغازه های مجتمع  نیز بازدید می‌کنند .

میزبانی از خانواده های جوان در مراکز خرید یعنی ایجاد قرابت با نسل های آینده جامعه و تاثیر مستقیم در خاطرات ارزشمند نسل های آینده .

آینده مراکز خرید

در تحقیقی که توسط موسسه General Rowth Properties   انجام شده است ، نشان می‌دهد که 10 درصد از مشتریان مرکز تجاری هدف خود را بازدید از مرکز خرید خرید استفاده از اماکن تفریحی و شهربازی قرارداده اند .

35درصد از کل حجم خرید از مغازه ها در یک مرکز تجاری توسط کسانی انجام می‌شود که قصد بازدید از بخش تفریحات و سینمای مرکز تجاری را داشته اند .25درصد از کل افرادی که در مرکز تجاری حضور داشتند قصد دیدن بخش تفریحات را داشتند.

بررسی ها نشان میدهد که 52 درصد از افرادی که برای خرید به یک مال تجاری میروند قصد بازدید از سایر مراکز تجاری در شهر را در همان روز نیز دارند 

بررسی دیگری در سال 2000 توسط kang &kim  در کانادا نشان می‌داد که مشتریان در مراکز تجاری که شهربازی و سینما یا مرکز تفریحات خانوادگی دارند، حداقل 2 ساعت زمان بیشتری را در آن مجموعه سپری می‌کنند .

تنها کالا و خدمات مقصد مشتریان را تعیین نمی‌کند و مراکز خریدی که جاذبه های تفریحی دارند مقصد بزرگتری برای خریداران کالا محسوب می‌شوند .

در تحقیقات دیگری در سال 2001 توستط  kang&kim در چندین مرکز تجاری و با طرح این سوال از مشتریان صورت گرفت : دلیل اصلی که باعث شده است شما در این محل حضور داشته باشید و از این مرکز تجاری بازدید کنید چه عاملی است؟ 

جواب الف) برای خرید یا پیدا کردن اینکه به چه چیزی نیاز دارم .

 جواب ب) برای تجربه جدید و محیطی که باعث لذت و تفریح من گردد .

 جواب جمورد الف و ب

کسانی که پاسخ به گزینه ب و ج راداده بودند از همه بیشتر بود .

همچنین نشاد داده شد که تعداد بیشتری از  زنان به نسبت مردان عامل اصلی حضور خود در مرکز تجاری را لذت بردن و تفریح عنوان داشته اند

مشتریان با سطح تحصیلات بالا و پایین هردو عامل اصلی را تفریح و لذت بردن عنوان داشته اند .

میزان خرید در بخش های لباس ، وسایل کودک ، وسایل خانه ، مبلمان لوازم جانبی ، در میات کسانی که گزینه الف را انتخاب کرده بودند، بسیار کمتر از کسانی بود که عامل تفریح و لذت را در بازدید از مرکز تجاری عامل اصلی دانسته بودند .

مطالعات دیگری در سال2005 توسط eppil صورت گرفت که نشان داد وجود سینما وشهربازی تاثیر مستقیم در ترافیک حضور افراد یا پاخوری(footfall) مرکز تجاری دارد

آنچه که از این تحقیقات استنباط می‌شود این است که آینده مراکز خرید را وجود شهربازی‌ها، سینما‌ها و در کل مراکز تفریحی در آن‌ها، تضمین می‌کند. منبع شرکت عصر جدید: نوشته شده توسط ارشام صفی پوریان.مشاور تخصصی مراکز تجاری در بخش تفریح و سرگرمی



Read more: http://www.asrejadidco.com/the-future-of-shopping-malls/#ixzz653Iv0qtY

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.