پنچ راهکار افزایش مشتری و افزایش سطح رضایت مشتریان در شهربازی ها
طراحی شهربازی
درست است که عواملی مانند وسایل و دستگاههای شهربازی طراحی داخل شهربازی و پلان و چیدمان و زیرساخت شهربازی در موفقیت این صنعت دارای اهمیت است ولی از سرویس دهی به مشتریان نباید غافل شد. بخش سرویس دهی customer service و نظارت بر روند سرویس دهی از اهمیت بسیار بالایی در حفظ و افزایش مشتریان شهربازی ایفا میکند.
چند نکته مهم که در زمینه سرویس دهی به مشتریان که به شما کمک میکند شهرت بیشتری پیدا کنید و کسب و کار بهتری در شهربازی خود داشته باشید .شرکت عصر جدید مجری ومشاور احداث شهربازی های مدرن در ایران
1- مشتریان را سرگرم و مشغول نگه دارید و اجازه ندهید بیکار باشند
این نکته بسیاری مهمی است که سعی کنید با ایجاد برنامه های متنوع مشتریان را همیشه مشغول نگه دارید.صفهای شلوغ و بسیار پرازدحام در بسیاری از شهربازی ها در فصل های شلوغ برای استفاده از دستگاههای اصلی شهربازی ها تشکیل میگردد.تحقیقات نشان داده است که مردم در شهربازی های بزرگ مانند دیزنی لند از بین 40 دستگاه موجود در فصل پر ازدحام فقط قادر به استفاده از 9 دستگاه شهربازی هستندو از ماندن در صف ها خسته میشوند.
بزرگترین مشکل در شهربازی های بزرگ وجود صفهای طولانی و تمام نشدنی برای دستگاههای اصلی است صف های طولانی سبب میگردد که شما لذت کافی نبرید.
چرا مردم دوست ندارند در صفهای طولانی منتظر بمانند؟
. جواب ساده است :هیچکس دوست ندارد 30 دقیقه بیکار بماند.
راه حل چیست؟
جواب : سرگرم کردن مشتریان در هنگامی که در صف منتطر نوبت سوار شدن به وسیله بازی مورد علاقه خود هستن.
پر کردن پرسشنامه/پیشنهاد خرید هدایا کوچک/خرید یادگاری های کوچک/پیشنهاد خرید اسنک . خوراکی های کوچک و یا برگزاری نمایش های سرگرم کننده این ها ایده هایی هستند که میتوانید استفاده کنید تا مشتریان را مشغول نگه دارید.
2-نیروی واکنس سریع
نیاز های پزشکی یا گم شدن یک بچه و….
همیشه نیروهایی را تربیت کنید وآموزش دهید تا در این گونه مواردحضور داشته باشند.افرادی که در بخش های مختلف در شهربازی هابزرگ حاضر باشند.و اگر اتفاقی افتاد مشتریان برای کمک گرفتن نیاز به دویدن و جستچو نداشته باشند.به این ترتیب آرامش مشتریان دیگر نیز حفظ میگردد و فضای پر تنش ایجاد نمیگردد.یک خط تلفن ویژه هم در داخل شهربازی قرار دهید که برای رسیدگی به موارد این چنینی مردم بتواند از طریق آن تماس بگیرند. و شماره آن را در تمام شهربازی پخش کنید.
نیروهای واکنش سریع باید آموزش کمک های اولیه را ببینند.
مردم دوست دارند از جاهایی برای تفریح خود بازدید کنند که احساس امنیت داشته باشند.کمی هزینه روی این بخش میتواند منجر به اعتماد بالاتر مشتریان گردد
3-استفاده از برنامه های گوشی های هوشمند یا اپلیکیشن های مختلف
همیشه از آخرین پیشرفت ها در تکنو لوژی استفاده کنید تا کارهای خودتان را گسترش دهید.گروهی زیادی از مردم جهان در حال حاضر از گوشی های هوشمند و یا اپلیکیشین های مختلف استفاده میکندد. از اپ های مختلف میتوانید برای سرویس های مختلف در شهربازی خود استفاده نمایید
امکان خرید بلیط آنلاین را فراهم کنید.میتوانید نقشه های شهربازی را از این طریق پخش کنید .بن های تشویقی یا پکیچ های خودتان را میتوانید از طریق نرم افزار به فروش برسانید
4-وجود امکانات برای مشتریان با معلولیت های جسمی
هرکسی دوست دارد زندگی کاملی داشته باشد و از زندگی خود به صورت مفید استفاده نماید.معلولین و ناتوانان جسمی نیز علاقه دارند تا تفریح کنندبنابر این اهمیت به این قشر از جامعه بسیار ضروری است
امروزه در تمام دنیادر تمام مشاغل مختلف امکان استفاده معلولین و ناتوانان در نظر گرفته میشود
در موردشهربازی ها تنظیماتی در برخی از تجهیزات ایجاد نمایید تا این بخش از جامعه هم بتوانند از دستگاهها استفاده نمایند و از سوار شدن به دستگاه مورد علاقه خود لذت ببرند بدون اینگه احساس شرمندگی و ناتوانی کنند
یکی از راههای افززایش سطح رضایت مشتریان رعایت این نکته است.ایجاد دسترسی با ویلچر .و امادگی پرسنل برای کمک به این افراد اهمیت زیادی دارد.
5-پشتیبانی چند زبانه
در شهربازی های بزرگ دنیا که مشتریانی از سرارسر جهان دارنداین بخش دارای اهمیت است.زیرا در شهربازی های بزرگ و در کشورهای توریستی مردم زیادی از سراسر جهان بازدید کنند ه هستند.اگر تابلو ها و علایم به به زبان بین المللی باشد و راهنما و نقشه های شهربازی به زبان های مختلف باشد کمک بزرگی به جذب مشتریان بیشتر خواهد نمود.
جهت مشاوره احداث شهربازی با ما تماس بگیرید/ شرکت عصر جدید
نویسنده:آرشام صفی پوریان